Forum skierowane było do przedstawicieli sektora oświaty oraz instytucji rynku pracy zainteresowanych zagadnieniami dot. doradztwa zawodowego. Uroczystego otwarcia Forum dokonała dr Anna Antczak – Miejski Koordynator ds. Poradnictwa Zawodowego i Orientacji Zawodowej.
W spotkaniu uczestniczyła Pani Barbara Sieduszewska – Kierownik Filii w Chełmie WUP w Lublinie oraz doradcy zawodowy CIiPKZ w Chełmie: Pani Dorota Mech i Pan Sławomir Buch.
Podczas Forum poruszane były istotne zagadnienia związane ze poradnictwem zawodowym w poniższych obszarach:
- Doradztwo zawodowe jako integralny element współczesnej edukacji.
- Standardy doradztwa zawodowego – Mirosław Górczyński, Lubelskie Centrum Kształceni Zawodowego i Ustawicznego.
- Poradnictwo zawodowe dla uczniów niepełnosprawnych – Teresa Soszyńska, ZWiPPP nr 1.
- Preorientacja zawodowa w przedszkolu – prof. nadwz. dr hab. Jolanta Andrzejewska, PWSZ.
- Świetlica szkolna jako miejsce realizacji preorientacji zawodowej - Marlena Łatka-Jasińska, ZSO nr 8.
- Efektywność szkolnego doradztwa zawodowego w szkole ponadgimnazjalnej – Justyna Zembrzycka, II LO.
- Edukacja a rynek pracy.
- Praktyka kształcenia dualnego jako płaszczyzna współpracy dla edukacji i przemysłu – Jarosław Wójcicki, dyrektor ZSZ nr 5 w Chełmie; Sławomir Padowski, menager zespołu utrzymaniu ruchu – główny inżynier Cemex Polska.
- Akademicke Biuro Karier – przejście od edukacji do pracy – dr Iwona Lasek-Surowiec; PWSZ.
- Działalność MCIZ OHP jako wsparcie szkolnego doradztwa zawodowego – Eliza Mazurek, CEiPM OHP.
- Poradnictwo zawodowe – rola publicznych służb zatrudnienia – Barbara Sieduszewska, kierownik filii w Chełmie WUP w Lublinie.
- Wsparcie osób młodych przez publiczne służb zatrudnienia – Jolanta Krop, dyrektor PUP.
W trakcie Forum prezentowała się także młodzież szkół ponadgimnazjalnych. Uczniowie opowiadali jaki wpływ na ich decyzje związane z edukacją miał szkolny doradca zawodowy.
Forum było doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i wzajemnych spostrzeżeń. Mamy nadzieję, że inicjatywa ta stanie się przykładem „dobrych praktyk" i będzie kontynuowana.